طرح ملی راهکار راهگشای فعالیت های کانون در ایام کرونایی 

طرح ملی راهکار راهگشای فعالیت های کانون در ایام کرونایی 

تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ملیحه یونس زاده گفت: طرح ملی راهکار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، راهگشای فعالیت های ما در این ایام شد و اکنون با الگو برداری از این طرح فعالیت می کنیم.

«ملیحه یونس زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کرمان جنوب، گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی مسجد ابوالفضل علیه السلام رهجرد، فعالیت های جمعی و حضوری کانون نیز به دلیل جلوگیری از انتقال این بیماری تعطیل شد و ما نگران از تعطیلی برنامه ها و قطع ارتباط با اعضای کانون بودیم که خوشبختانه طرح ملی راهکار ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، راهگشای فعالیت های ما در این ایام شد و اکنون با الگو برداری از این طرح فعالیت می کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد جیرفت ابراز کرد: در این ایام کرونایی همگام با طرح ملی راهکار عمده برنامه های کانون از طریق فضای مجازی اجرا می شوند و به همین منظور گروهی در واتس آپ راه اندازی کرده و اعضای گروه و اهالی محله را در آن عضو کردیم.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های کانون برگزاری منبر مجازی است و در همین راستا با دعوت از کارشناس مذهبی در گروه، در خصوص مسائل و مباحث مختلف دینی و اخلاقی بحث و گفتگو می شود.

یونس زاده ادامه داد: همچنین تفسیر موضوعی، احکام و پاسخ به شبهات دینی نیز در این گروه بیان شده و از این طریق از احوال اعضای کانون و اهالی محله نیز با خبر هستیم و در صورت بروز مشکل برای یکی از اهالی به کمک آن می شتابیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد بیان کرد: یکی از برنامه های ما در ماه رمضان، برگزاری دوره آموزش مجازی و جز خوانی قرآن کریم بود که روزانه با مشارکت اعضای گروه یک جز از قرآن کریم ختم می شد.

وی اظهار کرد: هم زمان با روز قدس، پویش نقاشی با موضوع فلسطین ویژه کودکان راه اندازی کردیم و همچنین نکات کلیدی بیانات مقام معظم رهبری در گروه مجازی به اشتراک گذاشته شد تا اعضای گروه به ویژه نوجوانان و جوانان با دیدگاه های رهبری در خصوص فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی بیشتر آشنا شوند.

یونس زاده اضافه کرد: بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) نیز به صورت مجازی برگزار شده و نکات مهم سخنان رهبری در این روز نیز در گروه به اشتراک گذاشته شد تا اعضای از سخنان حکیمانه ایشان فیض ببرند.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد تاکید کرد: در راستای اجرای طرح ملی راهکار که در واقع رزمایشِ ایمان، همدلی، کار و ایثارِ رمضان و برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه است، توانستیم با جلب کمک های خیرین، ۵۰ سبد غذایی تهیه و در بین نیازمندان محله توزیع کنیم.

وی ابراز کرد: سبدهای غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، خرما و ماکارونی بوده و ارزش هر یک از این سبدهای غذایی ۲۵۰ هزار تومان بود، علاوه بر این نیز ۵۰ پرس غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت و بسته بندی شده و سپس در بین نیازمندان توزیع شد.

یونس زاده عنوان کرد: همچنین با مشارکت اهالی محله ۲ راس گوسفند نذری قربانی شده و گوشت های قربانی نیز پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری باب الحوائج رهجرد در خاتمه اظهار کرد: ضدعفونی مسجد طی چند مرحله و مشارکت در تولید ماسک از دیگر فعالیت های بچه مسجدی های کانون در ایام کرونایی است و جهاد خدمت بچه مسجدی ها تا پایان کرونا و بعد از آن نیز ادامه دارد.

پایان پیام/ 586